BOKO HARAM ATTACKS ,NYANYA,KUJE IN ABUJA,MANY FEARED DEAD

Many people were feared dead on Friday night as two blasts hit a roadside market at Nanya, a suburb of Abuja.
This was as another explosion rocked Kuje, another satellite town in the Federal Capital Territory late in the evening.
A female suicide bomber was said to be on her way to bomb a police station in Kuje when the explosives went off, killing her instantly and injuring passers-by. It was learnt that the twin blasts at Nyanya went off around 9.45pm at the roadside market popularly known as yankuje.
It was gathered that the explosion occurred close to the spot where an explosion killed over 70 people on April 14 and on May 1, 2014.
A resident of the area, Lambert Tyem, explained that he had just passed the scene when he heard two loud explosions which sent everyone running helter-skelter.
He said, “I just passed the roadside market and was sitting in front of my house when we heard two loud explosions. We rushed to the scene and discovered that the blast had killed many people and injured many others.
“Soldiers came and cordoned off the scene; I don’t know the casualty figure, but it seems to be high because many ambulances were coming to evacuate the dead and the injured to the hospital.”
The police could not be reached for comment as the FCT Police Public Relations Officer, Manza Anjuguri did not respond to several calls to his phone.

CKN NEWS

Chris Kehinde Nwandu is the Editor In Chief of CKNNEWS || He is a Law graduate and an Alumnus of Lagos State University, Lead City University Ibadan and Nigerian Institute Of Journalism || With over 2 decades practice in Journalism, PR and Advertising, he is a member of several Professional bodies within and outside Nigeria || Member: Institute Of Chartered Arbitrators ( UK ) || Member : Institute of Chartered Mediators And Conciliation || Member : Nigerian Institute Of Public Relations || Member : Advertising Practitioners Council of Nigeria || Fellow : Institute of Personality Development And Customer Relationship Management || Member and Chairman Board Of Trustees: Guild Of Professional Bloggers of Nigeria

3 Comments

  1. đồng tâm
    game mu
    cho thuê nhà trọ
    cho thuê phòng trọ
    nhac san cuc manh
    số điện thoại tư vấn pháp luật miễn phí
    văn phòng luật
    tổng đài tư vấn pháp luật
    dịch vụ thành lập công ty trọn gói
    marketing
    kinh dịch
    contingency plan
    búp sen xanh
    thương mại mới
    học thuyết công bằng
    thuyết nhu cầu
    mô hình aida
    chuỗi giá trị
    atl

    Triệu Quốc Đống biết ngay cả Hạ Hồng Hải vốn là cảnh sát nhân dân trú tại xã nhưng không có nhiều cơ hội giao tiếp với lãnh đạo chủ yếu trên xã, nhất là khi nói đến tiền mà không được lãnh đạo chủ yếu đảng, chính quyền tỏ thái độ thì đúng là mơ tưởng.

    - Sếp Triệu, chủ tịch Vưu là người mới lên, lại là nữ nên lời nói không quan trọng, còn bí thư Ngô mặc dù là người Đại quan khẩu nhưng đã công tác mười mấy năm ở Bảo Long. Từ một chủ nhiệm phòng kế hoạch hóa gia đình đến phó chủ tịch xã rồi lên đến chủ tịch xã, bí thư Đảng ủy, xã Bảo Long do một mình người này định đoạt.
    Lô Tiểu Dũng nói chuyện cũng rất thẳng thắn.

    - Ồ? Ý cậu là muốn tiền thì chỉ cần một mình bí thư Ngô nói là được sao?
    Triệu Quốc Đống biết thông thường trong một xã, trấn thì chủ tịch là người quản tài chính cùng các sự vụ hành chính bên trong, còn quyền nhân sự và các sự vụ trọng đại thì bí thư Đảng ủy có quyền quyết định.

    - Đúng thế, hiện giờ chủ tịch Vưu còn không dám bật bí thư Ngô.
    Lô Tiểu Dũng mỉm cười thần bí:
    - Chẳng qua nghe nói chủ tịch Vưu có người ở bên trên, chờ một hai năm nữa thì sẽ rất khó nói.

    Bên trên có người? Đối với một nữ cán bộ mà nói thì "bên trên có người" mang hàm nghĩa phong phú, lăn lộn ở xã, trấn hơn nửa năm trời nên Triệu Quốc Đống đã không còn là chim non rời tổ nữa. Huống chi những hoạt cảnh cùng ẩn ngữ trong giấc mơ đã khiến tư tưởng của hắn sinh ra thay đổi rất lớn. Người phụ nữ Vưu Huệ Hương này nghe nói tuổi không lớn, mới hơn 30, có thể leo lên chức chủ tịch xã cũng đủ khiến người khác nghĩ ngợi miên man, chẳng qua đây không phải là điều Triệu Quốc Đống muốn suy xét lúc này.

    - Ít nói linh tinh đi! Nói chính sự, tôi và bí thư Ngô không quen, nếu muốn hắn bán tí máu thì cậu thấy nên làm thế nào mới thích hợp?
    Triệu Quốc Đống cũng muốn xem có thể đi được con đường tắt nào không, muốn nhanh chóng tạo lập uy tín ở từng xã, trấn không phải là chuyện dễ dàng gì, nếu có cơ hội thì phải xử lý giống như bên Đại quan khẩu và Giang Miếu mới được.

    Triệu Quốc Đống cũng không để lời của Lô Tiểu Dũng trong lòng, một nữ cán bộ thì

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

نموذج الاتصال